Pàgines

dimecres, 15 d’octubre del 2008

La Roca del valles-ermita de Malanyanes-Sta. Agnes de Malanyanes- La Roca del valles

dimecres, 6,30 a.m. sona el despertador, em llevo, vesteixo, desdejuno veient com l'Obama va uns punts pel davant del altre........agafo el cotxe i enfilo cap a La Roca del Vallès, avui faré la ruta que passa per Santa Agnès de Malanyanes. Arribo a la Roca, aparco el cotxe i agafo pel carrer de Dalt, al arribar a la Pujada del Castell, l'agafo per si de cas l'accés estigues obert, però no, així que torno

cap el carrer de Dalt i el segueixo fins que acaba, ara comença un camí de terra que segueixo, em porta davant de una porta metal-ica que traspasso per un costat, un cop traspassada, em trobo amb un rec que vaig resseguint fins que em trobo amb un altre

porta que també traspasso i s'acaba el rec, vaig seguint les indicacions girant ara a dreta, ara a esquerra. Mentre el Dia es va fent clar i el Sol, es lleva del llit de muntanyes, vaig passant per camps i horts que reflecteixen la importància que encara te l'agricultura al Vallès.

Arribo a un cartell que indica que estem davant l'ermita de Malanyanes, la visito, fotos de rigor,la vaig rodeja'n i.......oh sorpresa, em trobo que els habitants de Ca l'Alzina, fan servir una de les parets laterals de la ermita com a suport dels

fils d'estendre la roba, suposo que la ermita deu quedar dins les seves terres, però una mica de respecte a la historia si mes no, no estaria malament. Desfaig part del camí i torno fins on he deixat el retol que indica el camí cap Santa Agnès, pel camí, trobo unes quantes cases, que no se si son masies restaurades, o cases que imiten la construcció típica de la masia catalana, però m'agraden, ja m'agradaria viure per ací, arribo a una cruïlla de camins i seguint les indicacions, agafo un corriol que s'endinsa en mig del bosc.

Segueixo una estona el corriol, va a parar a un de mes ample, l'agafo per la dreta i em porta a les primeres cases de Santa Agnès, surto a la carretera davant mateix de una curiosa construcció en forma de castell , agafo una pista que sur per la dreta i als pocs metres em trobo davant l' Església de Santa Agnès de Malanyanes, esta
tancada, així que la rodejo fent-li unes fotos, la façana principal te una porxada i en un racó, hi ha una pila baptismal tallada en pedra, obro una porta que nomes te una balda i em trobo que es la entrada al cementiri, torno a tancar-la respectuosament i deixo que els morts, descansin en pau. Agafo el carrer Jaume Cuiàs que en una suau davallada, em porta a la carretera,

Un cop a la carretera tiro cap a l'esquerra, passo la riera per sobre i continuo per una pista asfaltada, una mica mes endavant, trobo una cruïlla, a la dreta porta a La Torreta, a l'esquerra, a La Roca, agafo cap l'esquerra i vaig seguint la pista asfaltada, però amb casi be gens de transit. La pista va fent ziga-zagues fins arribar a la B-60 que creua per sota, pràcticament en creuar-la, trobo la Bassa dels Ànecs, una superfície bastant gran d'aigua on hi viuen una munió de ànecs de tot

tipus i diuen que algun bernat pescaire i tot, nomes veig ànecs, blancs, de coll verd........segueixo el camí, una mica mes endavant, torno a creuar la riera i ja entro als carrers de La Roca, segueixo pel carrer de L'Església fins arribar a aquesta, faig unes fotos i ja vaig a buscar el carrer de Dalt on tinc el cotxe, l'agafo i cap a casa, que tinc que dutxar-me, dinar i cap a treballar.



La Roca del valles-ermita de Malanyanes-Sta. Agnes de Malanyanes- La Roca del valles (fes clik a la foto i les veuras totes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada