Pàgines

dimecres, 5 de novembre del 2008

LA ROCA DEL VALLES Sender de La brolla

Dimecres, 6.00 h. em llevo, mentre desdejuno, m'assabento de que ja tenim president, ja era hora, a la fi, el canvi............batua l'olla, si es al EEUU, en que estaria jo pensant!! bo, agafo el cotxe i enfilo cap a La Roca del Vallés, avui tinc pensat fer el ultim dels tres itineraris que m'havia proposat de fer, el 1er. va ésser el de La Ruta Prehistòrica cap al sud-est del poble, el 2on. el de santa Agnès de Malanyanes que abastiria el nord-est, i ara el 3er que discorre pels voltants del Torrent de La Brolla o sigui la part nord-oest. Aparco al costat de l'Església de

Sant Esteve i agafo el carrer de l'església en sentit nord fins a trobar el pont que travessa el Mogent, que degut a les ultimes pluges, baixa amb força caudal.

Un cop passat el pont, giro cap a la dreta i enfilo vers La Bassa dels Ànecs, aquest tram del camí, es compartit amb l'itinerari de santa Agnès, un cop a la bassa, m'entretinc en vorejar-la i fer unes quantes fotos, volia fotografiat algun bernat

pescaire, però a la que et veuen, alcen el vol, sortint de la bassa, travesso per sota la C-60 segueixo per una pista que va fent camí entre el Mogent i la AP-7, sortejant camions i maquinaria, això esta tot potes cap amunt, suposo que deu ésser per l'AVE ?
Uns metres mes endavant, també travesso per sota la AP-7, passo pel davant de lo que queda de Can Meia, segueixo pel camí de la dreta que es va fent pas enmig de

camps i conreus, veig lo que em semblem aguilots, no n'estic segur, els meus coneixements naturalistes, deixen molt que desitjar, trec la camara i intento fer-lis alguna foto, peró entre que no soc "Jaume el ràpid" i que la meva eina no es la mes rapida del Far West, lo que aconsegueixo, son un parell de panoràmiques de núvols i clars i algun primer pla de cables elèctrics i de telefon, enfundo l'eina i segueixo camí.

Arribo a Can Vicenç de Bell-lloc, masia encara habitada i en plena producció, passada la casa, agafo un corriol que en pujada, surt per l'esquerra i enfilo cap amunt, després d'una estona de suau pendent, va a espetegar a un camí mes ample i amb marques blanques i vermelles de un GR, l'agafo cap la dreta i començo a trobar zones amb vegetació baixa típica de zones solejades, nomes trepitjar, s'omple el nas d'olors a farigola, romaní........., a la dreta i una mica apartada, es veu una

típica Masia catalana perfectament conservada, uns quants metres mes endavant, el camí s'interna en el bosc, suposo que es la part obaga, entre això i les ultimes pluges, la pitüitarìa es troba amb un barreja d'olors que costa descriure, terra humida, pins, bolets,................... VIDA !! en poques paraules.

Aquest tram del camí, coincideix un bon tros amb les marques del Meridià Verd, fins que mes endavant es separant en una intersecció de camins, les

marques segueixen cap la dreta i jo, agafo cap l'esquerra, uns 500 m. mes endavant, trobo una finca tota rodejada de murs, la ressegueixo per l'esquerra uns 500 m. mes, agafo un trencall que marxa per l'esquerra, i on hi ha una senyal de prohibit el pas a vehicles, ara, el camí s'interna altre cop en bosc tancat tot baixant de forma suau, arribat aquí, em venen dubtes de quin dels dos o tres corriols


que trobo agafar, com porto la PDA gravant la ruta, la miro i decideixo agafar el que semble mes adient, ara, el camí comença a pujar poc a poc fins que va a sortir a la solella on abans, el nas s'ha omplert de farigoles i romanís.

Arribat aquí, en lloc d'agafar el camí que he portar al vindre, agafo un altre que surt per la dreta i que en una mica mes de 1,5 km. va a trobar la AP-7, giro a la dreta i passo per sota l'autopista, des de aquest tram del camí , ja es divisa el Castell i als seus peus, el poble de la Roca, segueixo endavant i torno a passar per el pont que travessa el Mogent, enfilo el carrer de l'església, agafo el cotxe i cap a casa, ara toca dutxa, menjar i cap el treball. A sigut una sortida sense res especial a remarcar, però que em deixa un bon regust, be i unes olors que encara sento entre el nas i la gola.


La Brolla (fes clik a la foto i les veuras totes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada