Pàgines

divendres, 21 de novembre del 2008

SANTA QUITERIA - DOLMEN DE CAN GOL I - SANTA QUITERIA

Divendres 6,00 h. Em llevo, havia posat el despertador a les 6,15, ja que últimament, amb el retard acumulat en la sortida del sol des de el canvi horari, començo a caminar que encara es negra nit, però semble ser que la força de la costum a desbaratat els meus plans. Avui, desdejuno veien com el Moratinos, s'entrevistava amb la Condolenza........li haurà expressat el seu condol a la Condol...enza?? o potser l'ha cantat a cau d'orella allò de ....uno se queda la otra se va........., Bo, avui no tinc gaire definit on anar, fa dies que em ronde l'idea de acostar me al santuari de Santa Quitèria a Vilanova del Vallés, així dons, agafo el cotxe i per la carretera de la Roca, faig cap a Vilanova, pràcticament nomes passar el nucli urbà, un indicador senyala el camí al santuari, així que giro a la dreta i aparco el cotxe en una travessia del Passeig de santa Quitèria.
Campanar del santuari de Santa Quitèria
Començo a caminar cap dalt guiat per la silueta del campanar, però veig que hi arribaré en un no res, així dons, al arribar al encreuament amb el carrer Maresme, deixo el passeig, agafo aquest i poc a poc em vaig allunyant del asfalt i ara ja camino per pista de terra entre camps i bosc, al Google Earth, havia vist que per aquí hi ha una font, la Font de Sant Jordi, ficada a la riera. intento baixar-hi, però els esbarzers i la vegetació de ribera, m'ho impedeixen, torno a la pista i dono marxa enrere, fins que veig una possible ruta alternativa per arribar al santuari, avui m'he llevat amb esperit explorador......escalant algun marge que altre, em vaig acostant a lo que es la meva referencia, el campanar del santuari, surto davant de l'entrada del Mas el Castell, masia de grans proporcions i amb
Mas el Castell
arquitectura amb semblança a un castell, salvo un ultim marge i ja soc al santuari,
Santuari de Santa Quitèria
li dono la volta sencera, em dedico a mirar i remirar, avui no tinc cap presa, suposo que ha tingut diferents restauracions, hi ha una barreja de estils considerable, el lloc te el seu encant, el restaurant annexe te la façana coberta pel color rogenc que la tardor dona a les fulles de la Parthenocissus tricuspidata, mes coneguda com a parra verge.
façana del restaurant annexe al santuari
Un cop feta la visita, començo a davallar pel passeig de Santa Quitèria en direcció on tinc el cotxe, però penso que es molt aviat, que no es plan de acabar ja, així que barrino que puc fer i em ve al cap l'idea de anar a veure si trobo els dólmens de Can Gol, que estan a la part alta de l'urbanitzacio La Pineda de la que des de aquí estant, es divisa una part, dit i fet, em situo i escolleixo el camí que em semble mes adient, començo a caminar acostant-me al destí fixat, no sense tenir que salvar mes d'un marge altre cop, ara ja estic a tocar les primeres cases de l'urbanitzacio, nomes ens separa el Torrent de Sellecs, així que no m'ho penso mes i com un Indiana Jones mes, baixo al torrent apartant esbarzers i altres plantes, salto el fil d'aigua que baixa per la llera i faig camí cap dalt, ja estic a la part baixa de l'urbanitzacio, tiro pels carrers de la Farigola, Gerani, Pedra de les Orenetes i arribant a la rotonda on acaba aquest, hi ha unes escales de pedra adossades al mur de una parcel·la que per lo que he lleixi't deu de ser aquí......m'hi enfilo i EUREKA !! aquí esta, el Dolmen de Can Gol I, costa de veure, entre l'alçada del filat, les plantes que fan de pantalla, i que la parcel·la fa baixada en sentit contrari a on estic, però et pots fer una idea.
dolmen Can Gol I
Miro el rellotge, nomes son les 9,40 h; encara tinc temps per probar de trobar el Can Gol II, no m'ho penso mes, reculo una mica i agafo el carrer de la Ruta Prehistòrica, deixo enrera les ultimes cases i ja m'endinso al bosc segueixo per una estona les marques grogues i blanques del PR-36, al poc, giro cap l'esquerra crec que te que estar per aquí, segueixo un corriol, un altre, i a la fi, torno al principi sense haverlo trobat, despres, un cop a casa i mirant el bloc dels amics de Rutas Senderismo, semble que he passat a fregar, però no l'he vist, ara ja si que va sent hora de deixar-ho per avui, així que desfaix el camí fins que arribo on he deixat el cotxe, l'agafo, i cap a Martorelles, dutxa, passar les dades al PC, menjar i a treballar.

1 comentari:

  1. Per arribar al segon Dolmen, sortint del primer, cal agafar el GR i al primer trencall que es troba a mà dreta (que si el seguiu a 100 metres hi trobareu la roca foradada), heu de girar a l'esquerra i anar sempre amunt, no hi ha camí però el bosc està net, cal pujar fins a dalt del turonet amb menys de 2 min. hi sereu.

    ResponElimina