Pàgines

dimecres, 14 de gener del 2009

TRES FONTS DE SANT FOST, SANT PERE, LA CANALETA I ELS CASTANYERS

Dimecres, 6,45 h. sona el despertador, em llevo, he endarrerit 15 minuts mes l'hora de que soni, a veure si així començo a caminar ja amb llum de dia, petit desdejuni i en marxa. A la web dels amics de La Conreria he vist que parla'n de la Font de la Canaleta i també de les restes de l'església antiga de Sant Fost, cosa que em fa venir al cap les diverses vegades que he pensat en fer-hi una visita, així dons agafo el cotxe i enfilo cap al barri de Sant Pere de Sant Fost, deixo el cotxe al carrer Sant Pere quant encara es fosc malgrat tot. Faig unes fotos al lledoner que allí es troba aprofitant que esta il·luminat, diu la
Lledoner a la Plaça de les Glories Catalanes
tradició que va ésser plantat el mateix dia de la consagració de l'església, si fos així, tindria mes de 800 anys, visito les ruïnes, però com encara es fosc, deixo les fotos per la tornada, començo la caminada pel carrer Sant Pere i mig a les fosques, cerco un corriol que baixa cap el torrent de San Fost, el traspasso i agafo en vers la dreta i vaig resseguint el torrent, un parell de cops em trobo que el camí
torrent de Sant Fost
s'acaba, marxa enrera i provar amb un altre, d'aquesta mena, i uns trams mes proper i altres mes allunyat, vaig resseguint el torrent fins que passat Can Gaig, giro vers la dreta i m'enfilo per un corriol amb forta pendent que va a sortir a la pista de terra que ve de l'encreuament que es troba abans d'arribar al cementiri, la segueixo cap l'esquerra no sense abans fer un cop d'ull enfilat al mirador natural que forma el monticle on s'assenta la torre d'alta tensió. Seguint la pista, arribo a les primeres cases del Mas Llombart, d'allí mateix, surt un corriol que per la dreta davalla a trobar el torrent de Can Torrens, per lo que he vist a la web, es el camí apropiat per trobar la Font de la Canaleta, hi faig cap, per aquí vaig passar divendres en la sortida a trepitjar neu i el camí estava casi impracticable per les rames i les bardisses, avui esta quasi perfecte, arribo al torrent, començo a buscar
font de la Canaleta
la font, de seguida la trobo, i pensar que divendres hi vaig ser a tocar!! Un cop visitada la font i pel mateix camí pujo cap la pista que porta a la Font dels Castanyers, un cop dalt, l'agafo cap la dreta i ja no la deixo fins arribar a la
font dels Castanyers
font i restaurant dels Castanyers la font no raja, un cop feta la visita començo a desfer el camí ara de baixada i sense deixar la pista de terra, arribat al final, giro vers l'esquerra i continuo per la pista que va a sortir a la cruïlla d'abans del cementiri, al arribar-hi, en lloc de agafar la pista asfaltada, m'endinso pel camí de terra que hi ha abans i que porta fins el barri de Sant Pere, ara si faig la visita a les restes de l'església que va ésser derruïda nomes començar la guerra
restes antiga església de Sant Fost
civil, va estar abandonada fins que els veïns van decidir arreglar el lloc, posteriorment s'ha construït una teulada per protegir les restes, a continuació, faig unes fotos a la Font de Sant Pere i ja dono per acabada la sortida d'avui, ha
font de Sant Pere
estat curta però m'hem vaig satisfet. Cotxe, arribar a casa, passar les dades al PC, dutxa, dinar i a treballar.




fonts de Sant Fost
(fes clic a la foto i les veuras totes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada