Pàgines

dilluns, 30 de març del 2009

SORTIDA NATURALISTA

Dilluns, 6,45 h. sona el despertador, em llevo, miro per la finestra i no plou, ahir per la nit plovisquejava i no vaig fer plans per avui, així dons, mentre desdejuno penso en que puc fer i finalment decideixo fer una sortida al Castell de Sant Miquel, però com tot aquest terreny ja el tinc molt fressat, avui, aprofitant que com aquell que diu, acabem d'estrenar la primavera, penso en fer una caminada naturalista, dedicada a fotografiar qualsevol floreta que trobi, per insignificant que sia, si es que n'hi han d'insignificants, Avui, en contra de la meva costum
d'agafar el cotxe per estalviar-me el tram urbà fins al Viver del Castell de Sant Foix, nomes sortir de casa, començo a caminar en direcció a la Avinguda Piera que agafo en sentit muntanya, arribant a l'alçada de la Font de Can Camp, m'endinso en els camps que l'envolten a la cerca de floretes, ja que soc aquí, m'arribo fins la font mes que res, per comprovar que segueix en el mateix estat de deixadesa, segueixo camí i arribat al Barri de la Sinia, agafo per Joan XXIII i m'endinso en el camps que es troben al darrera de l'ajuntament, surto al carrer del Puigmal,
giro per carrer Montseny i ja vaig a espetegar al Camí de Can Girona, passo pel davant de Cal Marianao, avui en dia, Castell de Sant Foix, un centre d'educació especial dependent de l'Ajuntament de Barcelona, ara ja agafo el Camí de Can Barbeta, deixo enredera Can Girona, que es un altre equipament propietat de l'Ajuntament de Barcelona, gestionat pels Minyons Escoltes de Sant Jordi de Catalunya, segueixo la pista fins que poc abans d'arribar a la Font de la Mercè, agafo el trencall senyalitzat envers el Castell de Sant Miquel, ara ve un tram un pic costerut que entre vinyes, bosc i el nostre petit i nostrat "Valle del Jerte"

vallesà, porta fins el Coll de Can Corbera, al passar per la zona dels cirerers, veig que la floració,ja esta molt avançada, per lo qual, en la sortida del mes de març que serà el 19, no podrem gaudir de l'espectacle. Un cop soc al coll, agafo la pista de mes a l'esquerra que entre cirerers i vinyes va agafant alçada, quant els camps de conreu acaben, comença el bosc, arribat al final de la pista agafo el corriol que pel costat de les poques restes que queden del poblat ibèric fa cap al Turo de Sant Miquel, on es troben les restes de lo que havia estat el Castell de Montornès i la capella de Sant Miquel que va acabar donant nom a l'indret. Un cop dalt el turó, esmorzo, i un cop he acabat, desfaig el tram de corriol
fins sortir a la pista ample, ara, en lloc de tornar pel mateix camí, agafo un trencall bastant costerut, però no obstant practicable, que porta al Coll de Can Corbera, en la mitat de temps que per la pista. Quant estic al coll penso que no em ve de gust tornar sobre les passes, per lo que agafo el Camí de Can Barbeta, però en sentit contrari, passo per lo que queda del mas de Can Barbeta, una mica mes endavant passo per lo que havia estat la bassa i el safareig, uns quants metres mes i després de
traspassar un cadenat, vaig a sortir a la pista que baixa del Coll de la Font de Can Gurri a la que m'incorporo en direcció a la Font de la Mercè, al passar pel davant d'on havia estat Can Santpere, em desvio un moment per fer una visita a la font, per si per un miracle, treies aigua, però lògicament, no en raja, torno a la pista i segueixo davallant fins arribar a la Font de la Mercè, m'hi aturo un moment i segueixo caminat fins arribar on havia estat Can Ros, aquí agafo el corriol que baixa al Torrent de Can Girona per fer una visita al petit salt d'aigua i el gorg,
per l'altre banda segueixo el corriol que ara de pujada, va a sortir a un corriol mes ample que esta marcat com a itinerari de natura per la gent de Can Girona, arribo a la Font del Raco que esta exuberant, per a mi, es potser una de els fonts mes boniques dels voltants, lògicament quant treu aigua com ara. Pensava passar per Can Girona i sortir al Camí de Can Girona però em ve al cap la feina que el Toni Seuma va fer fa uns diumenges i decideixo treure el cap per la Font de Beu i Tapa a donar un cop d'ull, es gran el canvi que ha fet de l'altre cop que la vaig visitar,
ara ja vaig resseguint els límits del Castell de Sant Foix i fent el ultim tram pel torrent que ve de del Coll Mercader i va a parar al Torrent de Can Girona, surto al Camí de Can Girona davant l'entrada al viver, agafo en direcció a Martorelles, poc després de passar per l'ajuntament, giro envers l'esquerra i vaig a trobar el

Torrent de Can Sunyer, passo per algun dels carrers del barri de Can Sunyer, Parc de Can Sunyer i ja, seguint el torrent arribo a casa donant per acabada aquesta sortida naturalista, he fotografiat mes flors avui que en molt temps.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada