dijous, 23 d’abril del 2009

EXPLORANT LA SERRALADA

Dimecres, 6,15 h. sona el despertador, em llevo desdejuno i surto al carrer, pujo al cotxe i ja casi per inèrcia em dirigeixo a l'aparcament de davant el Castell de Sant Foix, no tic cap pla preestablert, l'única idea es mirar de explorar alguns corriol i camins nous per a mi, així dons, agafo el corriol que de l'aparcament semble que vulgui resseguir la part del darrera de les ultimes cases del Camí de Can Girona, quant porto uns 100 m. endevino mes que veig
corriol cap al Coll de Can Corbera
un corriol que em surt per la dreta, l'agafo i el vaig seguint fins que en uns 200
m. va a sortit a una pista mes ample que passant pel damunt de les vinyes de Can Oliveres, va a espetegar al Coll Mercader, un cop aquí, en lloc de seguir el mateix camí que varem fer el diumenge, agafo la següent pista, pista que vaig seguint fins que aproximadament 1 km mes endavant, la deixo per agafar un petit corriol que surt de un revol, ara es cosa d'anar apartant la brolla i en uns 200 m;
vistes en un dia emboirat
arribo dalt d'un petit turo coronat per una de tantes fites de l'Ajuntament de Barcelona, el GPS, marca uns 278 m. d'altitud, cerco un altre opció per baixar i en uns 600. per un estret corriol ara si, surto al sender que com diumenge, em porta al Coll de Can Corbera, Del coll estant agafo el Camí de Can Barbeta, passo pel davant de les ruïnes i uns 600 m. mes endavant, deixo la pista per endinsar-me en un altre corriol que per l'esquerra s'endinsa en el bosc agafant alçada amb algun tram de pendent pronunciada, uns 800 m, després el corriol va a sortir a la pista que baixa
Dolmen del Coll de la Font d'en Gurri
del Coll de la Font d'en Gurri, uns 100 m. mes avall del Dolmen, al passar pel davant li faig una visita de cortesia, s'esta be aquí dalt.......segueixo ruta i ara vaig trobant les marques blanques i vermelles del GR-97.3 que enllaça el GR-97 a Palaudàries amb el GR-92 al Coll de la Font de la Cera, les vaig resseguint fins arribar al GR-92, l'agafo en direcció al Turo Galceran fins que un pic fets uns 500 m. arribo a un lloc on ja he parat algun altre cop a fer un petit esmorzar, hi ha una preciosa vista sobre bona part del Maresme, un cop descansat i veient que son
abella libant pol·len a una estepa blanca
les 10,30 h. i s'esta fent tard reinicio la marxa seguint el GR, l'idea es arribar al turo Galceran i d'allí estan, iniciar la davallada, però quant faltant uns 400 m. per arribar-hi, veig un corriol per la dreta i decideixo agafar-lo, quant es un quart de dotze, arribo davant el Dolmen de Castell-Ruf, em sap greu no fer-li la visita però ja tindria que estar a casa, així que segueixo caminant per la pista que baixa a la Font de la Mercè, als pocs metres deixo la pista `per agafar un
tram del GR-97.3
corriol que espero escurci camí, mes avall torna a sortit a la pista, uns metros mes i agafo un altre corriol, corriol que resulta ser el mateix que el que varem agafar diumenge per anar a sortir a Can Girona, però uns quants metres mes endarrere, surto a Can Girona i quant son les dotze i cinc, arribo al cotxe, l'agafo i cap a casa. Llàstima que per les preses no he gaudit be de l'ultim tram, però ha estat un mati ben aprofitat.

1. Estava mirant si habia fet aquesta ruta però no, en tinc una semblant però tu has descobert alguns corriols diferents :) t'agafo el track per fer-la val? (quan pugui :P)
    Bona caminada!

xena

2. encantat de que et serveixi, però sense preses eh, que algun tram es costerut i aquestes coses dels genolls, necessiten el seu temps, encara que ja veig que vas fent progressos ;-)