dissabte, 13 de juny del 2009

MONTCADA-SANT PERE DE REIXAC-TURÓ DE MOIÀ-MONTCADA

Dijous 7,30 h; ens trobem amb el Salva, agafem el seu cotxe i enfilem per la carretera de la Roca en direcció a Montcada, arribem a la rotonda del pont i reculem fins a trobar l'entrada a la Torre dels Conills, lloc on te el seu inici el Camí de la font del Tort, aparquem i comencem a caminar pel camí, que en suau però constant pendent, ens va apropant a Can Tort antiga casa avui reconvertida en restaurant, ens aturem uns moments en la font que dona nom al
Font del Tort
establiment i re emprenem la marxa per la pista de terra que arribant a Can Panxa es converteix en corriol que va a sortir a les envoltes de Can Miqueló, aquí agafem el Camí de Can Piquer, ample pista de terra apta per a vehicles que des de la Carretera de la Vallençana, mena al restaurant de Can Piquer, seguim caminant per la pista que ens porta a trobar el Coll de Moià, a 200,6 metres sobre el nivell del mar, aquí, trobem el Cami de Sant Pere de Reixac per on seguim en direcció a l'església, fins que poc abans d'arribar a Ca n'Ullastrell, avui en dia Vila Beatriu, girem pel Camí de Vilatort seguin els indicadors de la Font dels Caçadors que trobem poc abans que el sender faci un gir de casi 180º, a tocar de una antiga pedrera avui en desús, la font esta a peu de pista, ficada en el Torrent de Reixac, cau un petit fil d'aigua,
Font dels Caçadors
mes que caure, rellisca pared abaix, seguim la pista que ara comença a davallar, poc després de trobar un gran roure agafem un corriol mig amagat que per l'esquerra de la pista s'endinsa a trobar el Torrent de Reixac abans esmenat, si no saps que el corriol, porta a la font dels Avellaners, fa de mal trobar ja que el corriol es perdedor i no hi han indicadors, arribem a la font, te un bon doll d'aigua, el lloc es encisador, fresc, ombrívol, amb força vegetació, avellaners inclosos, per lo que semble, un jubilat va dedicar part del seu temps a endreçar i dignificar el lloc,
Font dels Avellaners
donant-li un toc gaudiniá a base de pujar petits còdols de la llera del Besos, amb pena deixem el lloc, amb pena i per evitar les picades d'un núvol de mosquits emprenyadors, tot es te que dir, el corriol que ens a portar fins aquí, continua després de creuar el torrent i va a sortir al Camí de Vilatort poc abans de que aquest, arribi a la pista que mena a Sant Pere de Reixac, arribem a l'esplanada de l'església, ens assentem a descansar i a fer un petit mos, cosa que aconseguim no
Sant Pere de Reixac
sense tenir que canviar de lloc uns quants cops, ja que una brigada municipal esta desbrossant els marges i ens fan moure per precaució diuen, un cop descansats iniciem el camí de tornada seguint pel mateix camí que hem portat fins que un pic arribats al Coll de Moià, ens enfilem fins al turo del mateix nom, mes conegut per la gent de les contrades com el repetidor de Montcada degut a les antenes que ocupen la part mes alta del turo, potser per això, uns metres per sota i en una petita
Turo de Moià
esplanada es troba el vèrtex geodèsic a 230,3 m. el vèrtex es troba sota el pal on oneja una senyera. Ara i seguint la mateixa pista que portàvem i que no deixem en cap moment, iniciem la davallada que ens portara a trobar el Camí de la Font del Tort pocs metres abans de que aquest, arribi a la Torre dels Conills on hem començat la caminada, pugem al cotxe i enfilem envers Martorelles, on un pic arribem, ens acomiadem fins dimecres que ve si no surt cap imprevist.