divendres, 5 de juny del 2009

PROJECTE DE RUTA PER LES FONTS DE SANTA MARIA DE MARTORELLES

Dijous 28-05-09, 6,30 h; em llevo, avui hem quedat amb el Salvador de anar a donar un tomb per la serralada, ens trobem a dos quarts de vuit com sempre i ens dirigim envers el Torrent de Can Sunyer, passem pel parc de can Sunyer, seguim pel itinerari que resseguint el torrent, ens mena a la Font de can Roda, passem pel davant sense aturar-nos, arribats davant de la entrada a Can Roda, agafem un corriol que va a sortir a les vinyes que omplen els camps entre Can Roda i Can Coll, ja a tocar de Santa Maria, travessem la B-5006 i enfilem pel camí del cementiri, el seguim i passem per Can Bernades, per la Font de Beu i Tapa, encara que sense aturar-nos, arribem a Can Girona i aquí, agafem el Camí Antic de Montornès a Martorelles, passem pel davant de Can Oliveres, un cop som dalt el Coll Mercader agafem la pista de mes a la dreta que resta tancada per una cadena i que ens porta fins el coll de Can Corbera passant pels cirerers i vinyes de Can Barbeta, un pic som al coll, girem envers la dreta i anem fent ruta pel camí de Can Barbeta, passem per les restes de la masia, una mica mes endavant. deixem a la dreta lo que havia estat la bassa i safareig de la casa, anem fent via fins que trobem la pista que per l'esquerra de la que portem ara, puja al Coll de la Font de Can Gurri, l'agafem fins arribar davant el trencall que mena a la font, trencall que agafem, arribem a la font, encara treu un petit fil d'aigua, la caiguda de dos dels grans arbres que li donaven ombra li ha tret part de l'encant que tenia aquest racó, asseguts damunt d'un dels troncs caiguts fem un petit descans, reiniciem la marxa agafant el corriol que porta a la font del Llorer, hi arribem, com el Salvador no la coneixia, ens aturem un moment, no surt gens d'aigua, seguim la ruta i anem a sortir a la pista ample que ve del coll de la Font de la Cera, girem a la dreta en sentit La Conreria, quant estem arribant a sota del turo Galceran agafem una pista que per la dreta comença a davallar de manera suau, arribats al punt on per la dreta surt el trencall que mena a la Font de Sant Domenec ens endinsem, passem per la Font del Ferro, per La Bassasa, aquí si que ens desviem per donar un cop d'ull, esta quasi buida, seguim davallant, deixem de banda el trencall que mena a la Font de la Teula i seguim pel corriol fins arribar a la Font de Sant Domenec i el Ca, d'aquesta, fem cap a la Font Sunyera, d'aquesta ja enfilem envers Santa Maria que creuem i anem a trobar Can Coll i ja desfem el camí que hem portar a l'anada, arribem a Martorelles i ens acomiadem quedant en trucar-nos per quedar el dijous vinent.
Fent reconte un cop a casa, hem passat per vuit de les fonts de Santa Maria, a saber, Can Roda, Beu i Tapa, Can Gurri, del Llorer, del Ferro, La Bassasa, Sant Domenec, Sunyera, amb petites modificacions, es podrien incloure la Font del Raco, la de la Mercè, la de la Teula i fins i tot, la de can Matons i la de Can Camp, aquesta darrera, l'única que queda a Martorelles. Amb això, podria sortir una ruta per les fonts de la zona de Martorelles i Santa Maria, restant pendents les de la zona de Sant Fost per un altre sortida.

1. Bona nit Francesc, jo hi afegiria la Font de Can Santpare, el Gorgde Can Ros i la font de Baix i penso que ja les tindríem totes. Això sí s'hauria de fer en un parell de sortides per no empatxar-nos de fonts.
    Per cert, saps alguna cosa de la trobada que vam fer divendres passat el grup de Senderisme Galzeran.
    Aquest estiu miraré d'incorporar el GPS a les sortides.