divendres, 6 de novembre del 2009

PREPARANT LA CAMINADA DE DIUMENGE

Dijous, avui, de cara a la sortida de diumenge, hem quedat amb el Salva de arribar-nos fins al Turo de les Tres Creus per tal de comprovar l'estat del camí del Besos, així dons, a les 07,00 h. iniciem la caminada i ens dirigim a trobar el Parc de la Verneda, arribats a l'alçada de la deixalleria agafem el sender que porta fins el riu, però el trobem tallat per les obres, així que seguim uns quants metres mes fins que trobem un lloc per on incorporar-nos al camí del riu, aquest esta bastant malmès pel pas de camions però practicable, tenim que rodejar alguna tanca posada per impedir el pas, això apart, no trobem cap mes impediment fins arribar a la passera de fusta que creua el riu, d'aquesta, nomes en queden les dues bigues de ferro que fan de suport, passem pel damunt com dos bons equilibristes, seguim camí i després de passar per sota del pont que uneix Montornès amb Montmeló, resseguim uns metres el Congost, el creuem pel pont que porta al Polígon de la Riera Marsà i ara resseguim el Congost per l'altre riba fins arribar a la subestació elèctrica, aquí ens trobem amb les obres, no se si del AVE o de la Linea Orbital, lo que ens fa témer que el camí estigui tallat, no es així, han
troballes arqueològiques a les obres d'ADIF
deixat una passera al costat mateix de la subestació, les obres han posat al descobert unes restes arqueològiques semble que de època romana, possiblement coetànies de les que es trobem uns metres mes enllà, damunt el Turo de Can Taco o d'en Roina, declarades bé cultural d'interès nacional. Després de una parada per contemplar les restes, ja iniciem la pujada al turo de les Tres Creus, arribats
Salva, dalt del turo de les Tres Creus
dalt, fem la paradeta de rigor mentre albirem el paisatge, que avui es deixa veure casi a la perfecció, mentre estem dalt del turo i veient la torre del Telègraf, comentem que tornar pel mateix lloc seria apart de monòton, massa fàcil, per lo qual, decidim de enfilar-nos a trobar la torre i tornar envers Martorelles per la muntanya, iniciem el descens per un corriol, arribem a la subestació i veiem que
Cingles de Sant Sadurní de Gallifa al fons
estan fent treballs per assegurar el talús per tal de evitar que roques i altres objectes, caiguin damunt les troballes, ara, en lloc de passar per sota del pont que porta a Montornès, el creuem, creuem la BV-5001 i ens endinsem pels carrers de l'urbanització de Can Bosquerons, anys endarrere dita del Telègraf, ja que les restes d'aquesta instal·lació militar dels segles XVI-XVII semblen voler protegir-la
El Telègraf, torre de comunicacions militars segles XVI-XVII
de tot mal, anem fent siga sagues pels carrers de l'urbanització apropant-nos a les restes de la torre, la deixem a l'esquerra i enfilem pel sender que va carenejant, a la dreta, el Bosc de Can Bosquerons i la BV-5001 i a l'esquerra Les Licorelles i mes endavant, La Vinyassa, fins que després de unes quantes pujades i baixades, anem a espetegar a les instal·lacions on cada any es posa en escena el Pessebre Vivent de Martorelles, ara ja pels carrers del poble anem a trobar el carrer d'Horta on ens acomiadem després de haver comentat que de cara a diumenge i en cas de repetir la ruta, invertir el sentit d'aquesta, ja que així, agafaríem de baixada i nomes començar la caminada, el gruix de les pendents.
El Telègraf vist de la carena estan
Ens acomiadem no sense abans quedar per dijous vinent, que de no passar res, el Salva diu d'anar a fer un tom pels rodals del Montseny.