dimarts, 8 de desembre del 2009

CAMINANT ENTRE RACONS VALLESANS

Dilluns 06,00, sona el despertador, em llevo, tal com deia divendres al final de la ressenya, el Francesc de Granollers va comentar que com a cosa excepcional, i amb motiu del pont, aquest dilluns ens podria acompanyar en la sortida que fem amb el Jose. A tres quarts de set em recull davant la Masia Carranca i ens dirigim envers Santa Perpetua a trobar al tercer en discòrdia, quan li vaig comentar al Jose que avui tindríem invitat li vaig posar com condició que la sortida tingues poques pujades, així dons, arribats que som a Santa Perpetua ens diu que aparquem el vehicle que començarem la caminada des de aquí mateix, anem a trobar l'avinguda que va resseguint la Riera de Caldes, l'agafem
el massis de Sant Llorenç despertant amb les primeres llums del dia
envers l'esquerra i anem fent camí, primer per asfalt fins que arribats a l'alçada de Can Fontanet, aquest deixa pas a una pista de terra per on seguim, quant portem fets uns tres quilometres obviem el Camí Ral de Sabadell que coincideix amb el sender de la Via Augusta i que ens surt per l'esquerra, uns cent metres i ara si girem envers l'esquerra per un corriol que després de passar per un petit bosquet transcorre entre camps de conreu fins que va a sortir a la C-155 carretera de Sabadell a Granollers que creuem i seguim per la pista altre cop entre conreus i petites taques verdes de bosc, fins arribar a l'urbanització de Santa Magdalena de Palau, la creuem, creuem també la de Can Riera i després de creuar la Riera de
església romànica de Santa Maria de Palau Solita
Sentmenat i passant pel barri de La Sagrera, anem a trobar l'església romànica de Santa Mª de Palau-Solita, aquí, ja anem a cercar el carrer de Montjuïc per on ens allunyem de la zona edificada, quan ens trobem el camí que be de Ca l'Aiguader i va a trobar el casc antic de Palau, girem envers la dreta i en uns pocs metres ens topem amb la bassa que recull l'aigua de la Font de Sant Roc, aigua que surt de sota una arqueta de ciment, seguim pel corriol i abans de creuar la Riera de Caldes girem envers l'esquerra pel Camí de Can Pujol, seguint aquest i quan portem fets uns vuit quilometres i mig, arribem a la Font i Bassa de Can Pujol, feta la visita continuem
Font i bassa de Can Pujol
la caminada, ara ja anant a trobar les instal·lacions de la Torre Marimon, arribats que hi som, ens assentem en uns bancs de pedra al costat de l'ermita i fem el primer mos del dia. Un pic acabats reiniciem la caminada pel mig dels camps experimentals de l'escola en direcció a la gran bassa d'aigua que subministra el liquid element a la granja, aquí ja agafem la ample pista de terra que es va obrint pas pel mig dels
ermita a l'escola universitària Torre Marimon
Plans de Can Bissoli, metres abans d'arribar a Can Giber, girem envers la dreta per una pista de terra que després de passar a tocar lo que queda de Can Capella i quan portem fets uns quinze quilometres, anem a sortir a la carretera de Sentmenat a Palau que agafem en direcció a Sentmenat on arribem després de passar pel barri de Serrabarona, arribats a la plaça on es trona la església de Sant Menna fem les fotos de rigor tant a la façana de l'església com al campanar romànic que es troba annexe a l'edifici del davant que semble ser en temps va estar la rectoria i ara semble ser de titularitat municipal, seguim ruta anant a buscat les instal·lacions esportives
campanar romànic a la rectoria de Sant Menna a Sentmenat
municipals fent una parada, això si per prendre quelcom fresc en un bar, seguim cami, i pel costat de les dites instal·lacions iniciem el únic tram amb pronunciada pendent del dia i que en poc mes d'un quilometre pel mig del Bosc de Can Sorts, ens porta a trobar el Camí de la Carena, pista ample de terra per on girem envers l'esquerra, quant ja portem fets una mica mes de vint-i-un quilometres anem a sortir a la carretera C-1413a que anem resseguint fins que aquesta arriba a l'urbantzació de Pedra-Santa, seguim pel carrer de Pau Vila i quan som davant del trencall d'on surt el Cami de Can Montllor que porta al restaurant del mateix nom l'agafem, donada l'hora, un quart de tres, al passar pel davant ens ve un flaire que ens fa pensar que va sent hora de parar i fer el segon mos, cosa que fem sense fer-nos de pregar nomes deixar enrere el restaurant, un cop enllestim tant agradable ocupació, reiniciem la caminada seguint per la pista fins que aquesta ens mena a sortir a la carretera B-142 de Polinyà a Sentmenat, la creuem i ens endinsem en els carrers de l'urbanització Els Pins a cavall dels termes de Sentmenat i Palau, aquí, agafem una pista ample per on es veuen de quant en quant arquetes de registre de clavegueram, senyal inequívoca de que si no fos per la crisis, això ja s'estaria urbanitzant, la pista ens porta a l'espai que fa uns anys ocupava el càmping de Palau, avui enrunat, pels carrers del càmping anem a sortir a la C-155 carretera de Sabadell a Granollers, la creuem i primer per carrers asfaltats de lo que ha de ser un polígon industrial i després per un sender, anem resseguint el Torrent de Ca n'Oller fins que trobem la cruïlla amb les senyals blaves i blanques de la Via Augusta que agafem en direcció a la Riera de Caldes, dos-cents metres i en una cruïlla girem envers la dreta i seguim per la pista que ens porta a Can Fontanet, aquí ja ens incorporem a
Forn Roma de ca n'Oller a Santa Perpetua de Mogoda
la pista asfaltada que resseguint la Riera de Caldes porta a trobar el bosc de Ca n'Oller, aquí li comento al Jose d'ensenyar-li al Francesc el Forn Roma de Ca n'Oller, així ho fem i ara ja pels carrers de la polígon anem a trobar el carrer del Poeta Maragall on hem deixat el vehicle aquest mati, arribem, ens acomiadem del Jose i posem rumb a Martorelles, aquí ens acomiadem amb el Francesc i quedem en fer-nos un truc dijous per veure si podem fer una escapada divendres mati.
Li vaig dir al Jose que mires de evitar pujades fortes i excepte un petit tram ho ha complert, però no li vaig dir res de la distancia i s'ha abonat, metro mes o metro menys hem fet trenta quilometres i potser masses trams urbans, però he conegut dos fonts noves, hem fet algun tram nou per nosaltres i hem visitat l'església de Sant Menna i el seu campanar romànic.