divendres, 11 de desembre del 2009

VOLTEJANT PER LA ROCA DEL VALLES

Divendres, 06,00, sona el despertador, em llevo, petit desdejuni i cap agafar el cotxe, avui hem quedat amb el Francesc de Granollers d'endinsar-nos pels voltants del Torrent de Sant Bartomeu esperonats per un escrit penjat per l'Home de la Muntanya al seu bloc, però adaptant la ruta a la nostra conveniència, decidim iniciar la caminada des de la BV-5001 Carretera de La Roca, per lo qual, hem quedat a les 07,00 al trencall que de la carretera porta a un petit veïnat que es troba a escassos vuit-cents metres abans que comencin les cases del poble de La Roca si vens de Vilanova, aparquem els vehicles uns metres endins i comencem a caminar quan encara es negra nit, el Francesc de Granollers amb un frontal i jo, amb una llanterna de ma, l'idea es arribar fins a Sant Bartomeu de Cabanyes, d'aquí, passant per la Font de Sant Bartomeu iniciar el descens resseguint el torrent i anar a trobar l'ultim tram de la Ruta Prehistòrica, ja que tant a ell com a mi, ens queden per veure algunes de les restes megalítiques. Precedits per la llum de les llanternes iniciem la caminada per la pista de terra deixant enrere les cases del veïnat, quan portem fet un quilometro, intuïm mes que veiem que ja anem resseguint el torrent, mig quilometre mes i la pista es converteix en corriol endemés de creuar la llera del torrent, fem mig quilometre mes i tornem a creuar el torrent, que en tot moment rau sec per complert, aquí dubtem entre seguir el corriol o desviar-nos envers la dreta, decidim provar aquesta ultima opció fins que fets uns cent metres ens adonem que s'aparta de la llera del torrent apart de retrocedir, desfem els metres fets i tornem al torrent, aquí el corriol es va esvaint envaït per les bardisses, intentem trobar alguna alternativa però el sotabosc es molt atapeït i es fa quasi impossible continuar, en aquestes ens adonem que el Francesc ha perdut les ulleres que portava penjades al coll, ens posem a buscar-les, feina difícil ja que el terra es tot ell una catifa de fulles, al final les trobem, una mica malmeses ja que han estat
el sol obrint-se camí entre els arbres
trepitjades suposem que durant la cerca, entre buscar un corriol i ara les ulleres, hem perdut una bona estona, per lo qual decidim obviar la pujada a Sant Bartomeu, donar mitja volta i passar directament a realitzar la part de la Ruta Prehistòrica que teníem pensat fer, tornem sobre les nostres passes fins que arribats a un encreuament de camins juts uns cinc-cents metres d'on hem deixat els vehicles, i quan portem fets uns cinc quilometres, girem envers l'esquerra i anem a trobar el PR-32 o sender de la Ruta Prehistòrica de La Roca del Vallés, arribem a un
La Roca foradada
encreuament de camins on ens trobem amb uns pals indicadors, a la dreta, el Dolmen de Can Gol II, a l'esquerra, la Roca Foradada, aquesta senyalització deu fer poc temps que hi es, ja que no la teníem vista, ens acostem primer a la Roca Foradada, la mes gran que he vist a data d'avui, també han posat un pal indicador, semble que la gent del Parc s'ho han pres seriosament, donem un tomb pels rodals i trobem un parament de pedres que estan indicades en el pal abans esmenat, tornem a la pista i ara ens endinsem en el corriol que porta al dolmen de Can Gol II, aquí també trobem
Dolmen de Can Gol II
pal indicador, visita, fotos de rigor i rapit i petit mos, ara el Francesc patint per mi, diu de tornar, però li comento que estem casi a tocar del Dolmen de Can Gol I que ell no ha vist i que ens hi tenim que apropar, així ho fem, arribem a les primeres cases de La Pineda, agafem el carrer de La Ruta Prehistòrica envers l'esquerra i arribem a les escales de pedra adossades a la pared que tanca la parcel·la on es troba el dolmen, ens hi enfilem i com podem prenem unes imatges del
Dolmen de Can Gol I, dintre una parcel·la a l'urbanitzacio La Pineda
dolmen, donem per acabada la recerca e iniciem la tornada, arribats a la pista de terra, prenen un corriol que davalla a trobar el Bosc de Can Gol pensant en que potser ens porti a on hem deixat els vehicles sense tenir que tornar sobre les nostres passes, però no es així, ens porta altre cop als carrers de La Pineda, ara ja si enfilem per la pista, quan hem retrocedit a prop d'un quilometre veiem un indicador en el que no hem parat atenció a l'anada, indica La Pedra de les Creus, cap dels dos hi havia estat, ens hi acostem, la visitem, prenem unes imatges i
La Pedra de les Creus, detall
tornem a la pista i ara ja si posem rumb a on hem deixat els cotxes agafant algun tram diferent per fer mes ame el camí, arribem a on aquest mati hem començat la caminada quan son poc mes de dos quarts d'onze, han estat tres hores i mitja ben aprofitades malgrat no haver complert tots els objectius, ja he trobat Can Gol II, la Roca Foradada i la Pedra de les Creus, amb lo que puc dir que he completat la Ruta prehistòrica, ens acomiadem i cada un posa rumb a casa seva no sense abans quedar emplaçats pel proper divendres si no passa res, arribo a casa, dutxa mes que rapida, preparar el dinar, dinar i cap a la feina