dijous, 4 de febrer del 2010

CARENEJANT PER LA SERRA DE MARINA, DE LA CONRERIA A LES MALESES

Avui com ja vaig comentar dilluns, teníem al cap el Salva i jo recórrer la ruta que farem el 14 amb l'Associació de Dones de Martorelles, ahir per la tarda em truca el Jose i quedem que s'incorpora a la sortida, així, quan son les set del mati, pugem els tres al cotxe del Jose i ens dirigim per la B-500 al Coll de Montalegre on deixem el vehicle davant mateix de l'edifici de la Conreria i comencem la caminada quan passen dos minuts de les set i deu.
el maresme (Premia) vist de la carena de la Serra de Marina
Agafem el sender que frega les parets de les instal·lacions encara en plena foscor per lo que decidim anar ara pel sender i deixar els corriols per la tornada, tot just hem deixat enrere el Turó de Fra Rafel, ens endinsem per un caminoi que per la dreta va a trobar la carena de la Muntanya de l'Amigó, per on ja farem camí fins arribar a la Coscollada no sense abans passar pel Coll de Fra Rafel i pel Coll de la Jeia d'en Pujol, les vistes sobre el Barcelonès i el Maresme son esplèndides inclús en la foscor, o potser per això.
el Barcelonès vist de La Coscollada
Arribem a la Coscollada en tres quarts d'hora escassos i havent fet encara no tres quilometres, per lo que decidim allargar la caminada arribant-nos al poblat ibèric de Les Maleses, dit i fet, recorrem els poc mes de set-cens metres que separant la torre de guaita i el poblat, arribats que hi som ens dediquem a omplir-nos els ulls amb l'espectacle que ens obsequia la natura, tot un mar de núvols baixos d'on sobresurten els pics mes emblemàtics, fins i tot el Turó de Montcada es veu bonic,
el Vallés i part del Barcelonès amb el turó de Montcada en primer pla
després d'omplir-nos els ulls decidim omplir quelcom mes, encara que a peu dret ja que tot esta amarat d'aigua per efecte de la rosada de la nit. Reiniciem la caminada i veient que anem be de temps decidim allargar-la una mica per la qual cosa en lloc de tornar a la Coscollada seguim pel viarany que va a sortir al filat que com a mida de precaució, rodeja les canteres de Piedras y Derivados S.A. girem envers l'esquerra i anem a sortir al Camí de la Carrerada, si agafesim aquest envers
Font de l'Amigó
l'esquerra aniríem a sortir al camí carener a tocar de La Coscollada, però decidim agafar el corriol que en forta pendent baixa a trobar la Font de l'Amigó.
Visitada la font seguim la caminada per corriols, caminois i senders que transcorrent per la part solella de la serra de Marina, en suau però continuada ascensió ens anem apropant al punt de partida on arribem quan son dos quarts i deu d'onze, com encara tenim una mica de temps, dic de apropar-nos a la Font de les Monges ja que no la tinc georeferenciada, així ho fem ens hi arribem i un cop mes
Font de les Monges
constato la deixadesa i abandó en que esta aquest lloc que va estar lloc de referencia per a la gent d'aquestes contrades. Feta la visita tornem a on aquest mati hem deixat el vehicle, ens hi pugem i cap a Martorelles, ens acomiadem, arribo a casa dutxa preparar el dinar, dinar i a treballar.

1. Ostres Francesc¡¡¡ está clar el que diu el missatge: Fantástica sortida que farem el proper diumenge.....