divendres, 12 de març del 2010

CEMENTIRI DE SANT FOST-FONT DE LA CANALETA-SANT CEBRIA DE CABANYES

Ahir em va trucar el Francesc de Granollers per veure si quedàvem per avui fer una escapada, varem quedar en que ell faria cap envers Martorelles i el portaria a l'ermita de Sant Cebrià de Cabanyes, el meu primer pensament fou el de anar pel camí del riu com tants cops he fet, però després vaig pensar que amb la neu i els camions de les obres de l'AVE, aquest estaria pràcticament impracticable, aixi dons quan aquest mati ens hem trobat davant la Masia Carranca, he pujat al seu cotxe i hem posat rumb al cementiri de Sant Fost on hem deixat el vehicle.
la serralada quatre dies deprès de la nevada
Deixant a l'esquerra el diposit d'aigua, hem agafat el sender que va a sortir al Camí de la Font dels Castanyers a tocar de les primeres cases del Mas Llombart, un cop aquí, ens hem desviat pel corriol que per la dreta de la pista baixa a trobar la Font de la Canaleta, els poc mes de quatre-cents metres que hi ha fins arribar a la font han estat ben be una odissea, em venia al cap alguna escena de les pelis de Indiana Jones, no donaves tres passes sense tenir que apartar rames, saltar un tronc, o be passar-hi per dessota, i com tot traspuava humitat, nosaltres acabem també tot humits......,per aquesta zona semble que la tempesta de neu ha fet mes mal que el vendaval del gener de l'any passat.
efectes col·laterals de la nevada
Arribem a la font, com casi sempre deixa anar un bon raig d'aigua, seguim caminat i anem a sortir a Can Torrents Vell, d'aquí ens incorporem a la pista que mena a Sant Cebrià, hi arribem, donem un tomb i ja, aprofitem per fer la parada d'avituallament, aquí estant, penso que si ara anem a trobar el cotxe arribarem massa aviat, per la qual cosa seguim per la pista en el mateix sentit que portàvem i anem a sortir a Can Torres, d'aquí anem a trobar la subestació elèctrica, girem envers la dreta en sentit Sant Fost fins que passant per davant del cementiri, arribem on hem deixat el vehicle fa escassament dues hores.
ermita de Sant Cebrià de Cabanyes
Quatre dies després de la nevada, encara queden força racons amb neu pels boscos i camps , encara que com a efectes col·laterals indesitjats, pràcticament tot el camí, hem anat trobant arbres caiguts, rames trencades, matolls que s'han vençut pel pes de la neu, fins i tot, algun pal de les línies telefòniques per terra.