diumenge, 11 de juliol del 2010

Lloc de trobada: Masia can Carranca
Lloc inici caminada: Avinguda Burriac, Argentona
Hora d'arribada: 11:25:24
Alçada punt de sortida: 113 m.
Alçada mínima assolida: 105 m.
Alçada màxima assolida:367 m.
Desnivell màxim: 262 m.
Guany:253 m.
Ascensió acumulada:366 m.
Descens acumulat:364 m.
Distancia recorreguda: 5,556 m.
Velocitat mitja: 2.0 km/h. (sense descomptar parades)

Avui prop de les vuit, ens trobem davant la masia tal com s'havia quedat, com el Salva i la Joaquina anaven directament a Argentona i veient que nomes érem cinc persones, el Domenec a dit de anar tots amb el seu cotxe, arribats a Argentona ens hem trobat amb els altres i plegats hem fet el últims metres fins arribar a l'avinguda de Burriac, hem deixat els vehicles i quan mancaven vint minuts per les nou hem donat inicii a la caminada, a pocs metres ja ens trobem la Font del Mig dintre d'un petit parc amb taules i bancs, la font fa tems que rau eixuta, tot i aixo fa goig de veure, anem a trobar la porta del darrere i la trobem tancada, no es quede mes remei que saltar per damunt de la tanca, res complicat ja que altres ens han obert camí abans.
inici de la caminada a la Font del Mig
Fets uns cinc-cents metres i en el punt on es ajunten el Xaragall de la Brolla d'en Ballot amb el Torrent de Burriac deixem la pista ample que portàvem i ens endinsem en el torrent i anem a sortir davant mateix de la Font de les Sureres, seguim caminant resseguint el torrent i anem trobant un reguitzell de fonts, la Font de l'Esquirolet, la Font de l'Esquirol, la Font del Grup, (aquest nom en homenatge al grup de persones que durant molts anys s'han dedicat desinteressadament a arranjar i a mantindre les fonts) i per ultim la Font del Ferro, d'aquesta ja ens apartem del torrent i per un corriol que a trams semble mes un torrent que un corriol, anem fent via fins que fets una mica menys de dos quilometres sortim a la Pista ample que puja d'Argentona.
Font del Ferro
A partir d'aquí ens queden per davant uns sis-cents metres de pronunciada pendent fins arribar a l'entrada del Castell de Burriac, arribats dalt recuperem l'ale i gaudim de les vistes malgrat la calitja, busquem una mica d'ombra i ens asseiem per fer un petit mos, amb el pap ple i havent gaudit de les vistes, decidim iniciar la tornada, desfem el camí fet a la pujada, arribats al Camí d'Argentona a Cabrera ens desviem uns metres per visitar el monòlit aixecat per commemorar els cinc-cents anys de Les Municipalitats del Maresme, ara ja si que iniciem la tornada per la pista que en forta davallada ens apropa a Argentona.
dalt el Castell de Burriac
Quan portem fets quatre quilometres i mig arribem a la Font del Camí ens parem a tastar l'aigua i la fem petar una estona amb un home del Grup de les Fonts que es dedica a regar els arbres dels voltans, seguim caminat i ja entrem en el Passeig de Burriac, arribats al final d'aquest ens endinsem en la llera del torrent de Cirers fins arribar al Parc de la Font Picant on visitem la font, com l'home del grup de les Fonts ens ha comentat que l'aigua de la font es de la xarxa d'aigües potables, no ens delim per provar-la, ara ja fem els tres-cents metres que ens separen dels vehicles, arribats que hi som, ens acomiadem del Salva i la Joaquina ja fins el setembre, pugem als vehicles i nosaltres ja posem rumb envers Martorelles.
fent-la petar a la Font Picant
Arribats que som davant la masia ens acomiadem també nosaltres, ja que fins a la Nocturna de Festa Major segurament que no ens veurem.