Pàgines

divendres, 5 de novembre del 2010

PREVIA A LA SORTIDA DEL DIUMENGE 14 DE NOVEMBRE

Lloc inici caminada: carrer Ruta Prehistòrica, La Pineda, Vilanova del Vallès
Hora d'inici caminada: 06:53:49
Hora d'arribada: 09:42:21
Duració: 02:48:32
Alçada punt de sortida: 193 m
Alçada mínima assolida: 161 m
Alçada màxima assolida: 412 m
Desnivell màxim: 251 m
Guany: 218 m
Ascensió acumulada: 341 m
Descens acumulat: 343 m
Distancia recorreguda: 10.288 m
Velocitat mitja: 3.6 km/h

Dies abans de les sortides mensuals amb el grup, tinc per costum fer el recorregut per tal de detectar algun possible imprevist, en aquest cas amb mes motiu per que em quedaven per lligar un parell de trams massa problemàtics, aixi dons aquest mati em llevo agafo el cotxe i enfilo envers Vilanova del Vallès, passat el punt quilomètric 22 m'endinso pels carrers de La Pineda fins arribar dalt de tot, deixo el vehicle a tocar del dolmen de Can Gol I i dono inici a la caminada quan manquen uns sis minuts per les set.

Vaig a trobar el sender de la Ruta Prehistòrica, traspasso la cadena que barra el pas a vehicles i en cinc-cents metres soc davant del dolmen de Can Gol II, segueixo camí sense deixar la pista, fets 1,2 quilometres arribo a la Pedra de les Creus, uns dos-cents metres mes endavant arribo a una bifurcació, deixo la pista i agafo la que surt per l'esquerra, pista que no deixo fins que arribo a una cruïlla de camins quan porto fets uns 2,3 quilometres, aquí, trio la opció de mes a la dreta.

Qui camina amb mi sap que els corriols estrets i ombrívols son els meus preferits, però es que aquest tram de poc menys d'un quilometre que va resseguint el Torrent de Sant Bartomeu em te el cor robat, la seua frescor,els olors, la pau que s'hi respira.........potser per aixo li diuen Bosc Màgic?? Llastima que tot s'acaba, en un giravolt el corriol creua el torrent i ja es torna un sender agradable de caminar, però com tants altres.
Roca de l'Elefant
Quan porto una hora caminant i fets uns 3,8 quilometres, soc a tocar casi de la carretera BV-5106 que va d'Orrius a La Roca i davant de una de les singularitats de aquesta ruta, la Roca de l'Elefant i a tocar, la Cara de l'Indi, roques tallades per algun picapedrer inspirat en els volums de tots aquests blocs granítics que omplen la contrada. En uns escassos cinc-cents metres arribo davant de la Bassa de Ca l'Argent, es un d'aquells llocs que em fan pensar en que si amb totes les comoditats de les que avui gaudim, vivim millor que abans.
bassa de ca l'Argent
Segueixo ruta ara per pista ample, aquest tram de la caminada es el mes costerut, en constant pujada, encara que de bon fer arribo a la font de Sant Bartomeu un pic fets 5,2 quilometres, d'aquí prove part de l'aigua que omple la bassa de Ca l'Argent, fet un tast recorro els pocs metres que em separen d'arribar altre cop a tocar de la carretera, giro envers la dreta i ja soc a tocar de la ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes,punt mes alt de la caminada d'avui, aquí ja trobo els pals indicadors de la Ruta Prehistòrica, es qüestió de anar seguint les indicacions.
ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes
Fets uns 7,4 quilometres arribo a la Cabana del Moro o dolmen de Cellecs, aquest tram del sender es bastant pedregós, tres-cents metres mes i arribo davant el Plat de Moli, als 8,5 quilometres m'incorporo al camí que he portat a l'anada, passo altre cop per la Pedra de les Creus, uns metres mes endavant giro envers l'esquerra i faig els dos-cents metres que em separant de la Roca de les Orenetes, torno al "bon camí" fets uns nou quilometres arribo davant del corriol que he emprat per visitar el dolmen de Can Gol II, davant mateix i per l'esquerra surt el corriol que porta a La Roca Foradada, m'hi atanso i feta la visita torno al sender.
Cabana del Moro o dolmen de Cellecs
Ara ja es qüestió de fer els últims cinc-cents metres que em separant del vehicle, arribat que hi soc, veig que he emprat dos hores i tres quarts, si li sumem un quart per el mos i uns cinc minuts en cada lloc interessant dona entre tres hores i mitja, tres hores i tres quarts, sortint de Martorelles a les nou, a un quart de dos podem estar de tornada.


1 comentari:

  1. Moltissimes gracies per penjar aquests recorreguts, ajudes molt a que els vol seguir. Gracies

    ResponElimina