divendres, 11 de març del 2011

Data: 10-03-2011
Hora d'arribada: 10:56:53
Alçada màxima assolida: 244 m
Velocitat mitja: 2.7 Km/h (sense descomptar parades)
Torre del Telègraf
 Avui havíem quedat amb el Julio d'apropar-nos a les restes de l'antiga torre de senyals mes coneguda com "El Telègraf" que es troba a Montornès, quan manquen uns minuts per tres quarts de vuit ens trobem davant la masia, el Jordi, el Julio i jo i donem inici a la caminada Avg. Piera amunt, girem per Montnegre i anem a sortir a la zona esportiva, d'aqui anem a trobar el diposit d'aigua, on veig per primera vegada el nou i mes gran diposit i l'antena de telefonia.
nou diposit d'aigua
Pel mig de les instal·lacions del Pessebre Vivent anem seguin les marques del GR-97-3 fins anar a sortir a la pista ample que careneja per la cresta que separa el Bosc de Can Fenosa de La Vinyassa, aquí ens surten al pas un parell de femelles de faisà de les que prenem unes imatges, a partir d'aquí el sender es una mena de muntanya russa que va pujant i baixant, arribem a un collet amb encreuament de varis senders, agafem el de l'esquerra que en una suau davallada ens apropa fins que som a tocar de la urbanització de Can Bosquerons.
Torre del Telègraf
Per un corriol ens arribem a les restes de la Torre del Telègraf. Torre de guaita, situada en un turó de 200,6 metres d’alçada a sobre mateix de can Bosquerons, des de la qual es domina gran part del Vallès. Va ser construïda al 1848 com a equipament militar de telegrafia òptica i va ser utilitzada només fins a 1862, data en què va ser abandonada a causa de l’aparició de la telegrafia elèctrica. De base quadrada, de 6 metres d’alçada, de 5’5 metres de costat, amb vuit espitlleres per banda i envoltada per un fossat circular, és una fortalesa de dues plantes que tenia la porta d’entrada al pis de dalt. Es comunicava visualment amb la torre del turó de Montcada i també amb la torre de Granollers.
Font de Santa Caterina
 Visitat el lloc i fet un petit mos parlem de que fer, si desfer part del camí fet i cercar un altre forma de tornar o si baixar a trobar el passeig fluvial del Besos, ens decantem per lo segon i per un corriol que surt de la torre anem a sortir al carrer de la Via Augusta de la urbanització de Can Bosquerons, per aquest anem davallant fins arribar a la BV-5001 o carretera de La Roca, a l'altre banda de la carretera veiem un  cartell indicador del Passeig Fluvial del Mogent, semble que algú s'ha posat les piles ja que fa poc tems aixo era un bardissar, on mes d'una esgarrinxada m'havia dut intentant creuar.
Passeig Fluvial del Mogent
Lògicament hi fem cap amb l'agradable sorpresa de trobar-nos amb la Font de Santa Caterina de la que no teníem coneixement, han arranjat el lloc netejant el camí i han incorporat bancs per que la gent pugui fer un petit descans, ens trobem davant mateix de l'aiguabarreig on les aigües del Mogent i del Congost formen el Besos, anem be de temps però no tant com per allargat massa la caminada, aixi dons agafem el sender aigües avall, passem per sota del pont, aquí ens trobem un tram que encara no esta arranjat i tenim que pujar als carrers de la zona industrial, tornem a baixar i ja anem resseguint el Besos en un tranquil i relaxat passeig.
Pont de Montmeló, al fons el Turó de les Tres Creus
Comentem que malgrat no estar del tot sanejat, el Besos ha fet un canvi espectacular, tant es aixi que anem fent fotos a una munió de aus aquàtiques:  ànecs de coll verd, garses, gavines.....aixi, fins arribar a la nova passera per vianants que Adif ha construït per substituir la antiga i que pel l'altura impedia el pas de l'AVE, aquí ja pugem a trobar la B-500 on ens aturem una estona contemplant els treballs previs a la construcció d'una rotonda i semble que també d'una gran superficial comercial, diuen que possiblement un Lidl.
ànec collverd mascle al Besos
Ara ja es tracta de anar resseguint la B-500 camí de casa, lògicament al passar per davant de les instal·lacions de la Derbi no ens podem estar de comentar la delicada situació en que es troba, al passar pel davant de casa del Jordi aquest s'acomiada, nosaltres seguim i arribant al carrer Horta decidim que com es aviat tenim temps de fer una cervesa, un cop feta ens acomiadem fins diumenge que si el temps ens ho permet tenim la sortida mensual dels "Trotacamins".