dijous, 28 d’abril del 2011

RECUPERANT EL PASAT (RESTES DE CAL ROS I PROSPECCIONS MINERES)

Lloc de trobada: carrer Primavera, Martorelles
Lloc inici caminada: carrer Primavera, Martorelles
Caminants: Julio, Joan, Jordi i Francesc
Data: 28-04-2011
Hora d'arribada: 12:03:48
Alçada màxima assolida: 396 m
Ascensió acumulada:349 m
Distancia recorreguda:10641 m
Velocitat mitjana: 2,5 Km/h (sense descomptar parades)
Mina de coure a Martorelles
Ahir truca el Julio i quedem en trobar-nos avui a tres quarts de vuit per fer la caminada, per la nit a traves del Facebook, confirma que vindrà el Joan Sanjuan per ensenyar-nos la situació exacta d'una antiga prospecció minera de la que en resta una mena de cova artificial. A l'hora acordada ens trobem el Julio, el jordi i jo ja que el Joan ens espera a Ca la Xica, anem a trobar el Torrent de Can Sunyer, seguim pel Torrent de les Llicorelles fins arribar a la Font de Can Camp, d'aqui sortim a Josep Anselm Clave i arribats davant  Ca la Xica ens trobem amb el Joan.
Font de can Camp després de l'arranjament
Pel carrer Montseny primer i després pel Camí de Can Girona arribem davant de Cal Mariano, aquí ja agafem el Camí de Can Barbeta per on passem per Can Girona primer i després per la bassa, a tocar de l'esvoranc resultat d'una antiga pedrera d'on sortien llambordes pels carrers de Barcelona, el Joan ens pregunta si tenim vistes les restes de Cal Ros, tenim que reconèixer que malgrat haver passat infinitat de cops pel lloc, no les havíem localitzat. el Joan ens les mostra, es troben mig amagades per la vegetació a tocar del Salt de Can Ros.
restes de Cal ros
Seguim caminant i passem per la Font de la Mercè de la que alguns en fan un glop, aquí agafem la pista de mes a la dreta que porta a trobar el Turó de Castellruf, després d'uns cinc-cents metres de forta pendent i ultrapassats els cirerers que malviuen al Pla Xicola, agafem un sender mig colgat per la vegetació que ens surt al pas per l'esquerra de la pista, rau tan emboscat que ens costa d'avançar, aixo fa que passem de llarg i quan ens adonem tinguem que tornar enrere.
inspeccionant l'entrada de la mina
El Joan ens mostra l'entrada de la "mina", es un forat arrodonit de poc mes de 80 cm. de diàmetre, semble que es tractava de trobar pirites i calcopirites d'on s'extreu el coure. El Julio i el Jordi mig i entren per treure unes imatges, a mi la bateria em diu que fins aquí a arribat, mentre la resta fa petar la xerrada i alguns fan el mos, jo decideixo provar d'entrar, em poso el frontal i de genolls travesso el forat, als pocs metres aquest es fa mes ample i mes alt, casi puc avançar dret, arribo al final de la galeria, aquí es veu el treball de prospecció duta a terme, com no puc fer fotos torno a sortir i em reuneixo amb la colla.

Complert l'objectiu de la sortida d'avui donem inici a la tornada desfent el camí que ens ha portat fins aquí, fent la viu viu arribem a Martorelles, a l'alçada de l'avinguda Joan XXIII el Joan s'acomiada, la resta seguim fins arribar al carrer Primavera principi i final de la sortida d'avui, ens acomiadem després d'emplaçar-nos pel proper dijous.

El mati a valgut la pena, gracies a l'extens coneixement que te el Joan Sanjuan de l'historia de Martorelles i de Santa Maria, hem "descobert" dos nous vestigis del passat, no puc menys que agrair que ho hagi compartit amb nosaltres.