dimarts, 12 de febrer del 2013

Ascensió acumulada 506 m
Descens acumulat:503 m
Guany:89 m
Velocitat mitjana:2.6 Km/h  (sense descomptar parades).
IBP index: 62
part del grup davant la Masia
Aquest cap de setmana era l'aniversari de la mare de la Isa, per aquest motiu teníem previst pujar a Martorelles i per "pura coincidència" els Trotacamins tenien programada una caminada, els deus estaven de la meua part............, tan es aixi que diumenge quan mancaven ben be uns quinze minuts per les nou hora de l'eixida, ja estava jo davant la masia, poc a poc va arribant la gent, Deu meu.....quina de retrobades, encaixades i abraçades, també veig moltes cares noves, senyal inequívoca de la vitalitat del grup. Quan passen uns cinc minuts de les nou i no sense posar per el pas a la posteritat de tan assenyalada gesta, ens encabim dins els vehicles i per la B-500 ens dirigim envers el Coll de Montalegre, arribats dalt, girem a l'esquerra i pel Camí Antic de Martorelles ens apropem fins sota el Turo del Reig on deixem els vehicles.
el grup sortejant bicicletes
Aquí i creuant la cadena que barra el pas als vehicles, donem inici a la caminada, primerament anem seguint el Camí de Martorelles que aquí, coincideix amb el GR 92, fets una mica mes de quatre-cents metres, aquests es separen, nosaltres seguim pel GR en direcció al Coll de la Font de la Cera, als dos quilometres deixem el GR i ens endinsem per un corriol que per la dreta inicia una forta davallada. Ara ja comença el tram mes interessant de la caminada, quasi sense solució de continuïtat, ens trobem unes barraques de vinya, la Font del Safareig, la Font dels Eucaliptus, la Font de l'Esquerda, el Pi Bord, arbre de grans dimensions i després de anar resseguint el Torrent del Fonoll, arribem a la font del mateix nom, aquí, aprofitem la presencia de taules i bancs per fer el preceptiu mos.
el grup a la Font dels eucaliptus
Enllestit el mos, seguim caminat en direcció Alella on arribem i ens endinsem pel carrer de la Selva, sempre sota l'expert guiatge del Julio anem a trobar el Mas Coll, aquí som al punt mes baix de la caminada, agafem el camí de Can Cortes i passem a tocar de grans mansions, tal com Cal Duc, La Torre del Governador, Can Bonveí o Can Cortes vestigis d'un passat esplendorós. Seguim endavant i arribem a l'ermita de Santa Maria d'Aiguamoix, a la façana hi ha una placa que ens indica que som al Camí Antic d'Alella a Martorelles, ara ja i després de deixar enrere Can Poc i els seus molins i camps d'hortalisses,  ens endinsem altre cop dintre del bosc i en una suau per constant pujada, anem a trobar altre cop el GR 92 quasi un quilometre i mig mes endavant d'on l'hem deixat a l'anada.

façana de Santa Maria d'Aiguamoix, Alella
Ara ja es tracta de xino xano, anar fent els poc menys de quatre quilometres que  manquen per arribar altre cop on hem deixat els vehicles al mati, arribats que hi som, ens encabim altre cop dins el cotxes i per la B-500 fem via envers Martorelles no sense abans acomiadar-nos i altre cop, tot el ritual d'encaixades i abraçades i emplaçar-nos per properes eixides tat agradables com a minin que aquesta d'avui.