dissabte, 31 de maig del 2014

Temps en moviment: 04:11
 Temps parat: 01:33
Descens acumulat:260 m
Velocitat mitjana: 3.5 Km/h (sense descomptar parades)
Velocitat en moviment: 4,82 Km/h.
el grup davant el Llavador abans de iniciar la caminada
El cap de setmana dels 24 i 25 de Maig, el grup de Senderistes Les Rodanes organitzava la V Volta al Terme, aquesta ja clàssica caminada consta de tres etapes d'uns 20 kms cada una, repartides entre dissabte mati, dissabte vesprada i diumenge mati. Tenia pensat participar però la tendinitis que vaig arrastrant des de que tornaré de fer el tram del Camí de Sant Jaume, em fa decidir participar nomes a l'etapa de diumenge mati. La eixida estava programada a les 7,30 del mati des de la Plaça del Llavador, poc abans de l'hora arribe al lloc i a poquet a poquet va arribant la gent, després d'uns minuts de cortesia, l'organització dona inici a la caminada.
per Les Llomes de La Pea
Creuem la Carretera de Llíria  i anem a trobar el Camí de la Pea per on caminen un poquet menys d'un quilometre, el deixem i per pista travessem la Pinada de les Animes i la urbanització Villalba, deixada arrere aquesta ultima, agafem la Senda del Xacarell que ens porta a endinsar-nos ja en zona arbrada del Parc Natural del Túria, quan portem uns cinc quilometres deixem la Senda Xacarell i agafem el Camí del Corral d'Alquissar. Ací trobem per primer colp la furgoneta que comandada per l'Enrique ens acompanyara tot el mati sempre disposat a apaivagar la sed dels senderistes, tornem a agafar una senda que ens porta a transitar pels paratges de Jutgeve i Les llomes de la Pea.
Cua de la Nuvia, pèssima qualitat degut al nuvol d'aigua
Quan ens falten uns poquets metres pels huit quilometres, eixim al Camí de la Pea un quilometre abans de l'estació elèctrica, creuem la sequia que porta l'aigua  a aquesta i ens apropem a visitar el salt d'aigua que es produeix en eixir l'aigua de l'estació, hui es potser el dia en que l'he vist amb mes caudal, gaudim del lloc i ja surt qui li posa nom "La Cua de la Nuvia" i certament una gran cua de nuvia pareix, tornem arrere i vorejant la central anem a trobar el Túria a l'alçada de l'assut de Benaguasil. Sempre resseguint el Túria  arribem a la zona de bany de La Pea, ací ens trobem que l'Enrique ens ha muntat una taula amb tot lo necessari per a un opípar esmorzar.
açò es arribar a taula parada, gracies Enrique
Després d'omplir el pap i d'una estona de descans i relax gaudint del bonic racó, reiniciem la caminada encaminant les nostres passes a trobar el Mas dels Frares, seguim vorejant el riu fins arribar a tocar de l'Assut de Riba-roja, tornem un poc arrere per cercar el Camí de la Pea, i altre colp ens surt al pas la furgoneta comandada per l'Enrique que semble tenir el do de la ubiqüitat, ara l'apaivagar la sed ja no es nomes a base d'aigua, cervesa ben fresca i algun que altre refresc col·laboren  en la tasca. Pel Camí de la Pea arribem davant del Motor Nou de l'Alginet, fem un rodeig per visitar tot el conjunt format per l'aqüeducte, els dipòsits i el Torreo.
aqüeducte del Motor Nou de l'Alginet
Tornats al Cami de la Pea i fets uns poquets metres ens desviem per visitar el Motor Vell de l'Alginet, vist aquest tornem a la pista fins arribar al Motor de La Cosa, ací deixem la pista i fem una petita i divertida grimpada resseguint la tubària que ix del motor, caminem un poc mes d'un quilometre per una senda de muntanya des d'on es tenen unes bones vistes de Vilamarxant i els seus rodals. Després d'un suau descens eixim al Camí del Molinet per on ens dirigim en direcció al poble, arribant a la rotonda de l'entrada del poble ens trobem.....................si, ho heu encertat, a l'Enrique i la furgoneta o a la furgoneta i a l'Enrique, (Enrique, eixa caminada no haguera estat tant agradable sense tu) ací agarrem el detall que l'organització ens ha preparat i ja donem per acabat aquest mati ple de bones sensacions.