dimecres, 24 de setembre del 2014

CAMI DE SANT JAUME-2 (tercer dia) LOS ARCOS-LOGROÑO

Dimecres 17. Un dels motius, encara que no el principal perquè acabàssem l'etapa a Los Arcos, fou la incipient formació d'una butllofa a cada peu, per això, em pose un apòsit a cada una i després d'un opípar desdejuni al mateix alberg, iniciem el camí altre cop en plena foscor, cosa que es repetira en totes les etapes. Eixim del poble pel Portal de Castilla i creuem el riu Odron per un pont. Deixant enrere les últimes cases de Los Arcos prenem una pista agrícola que avança en línia recta, paral·lela a la N-111 durant uns tres quilòmetres, ara, ens desviem a mà dreta per una senda.i prosseguim per ella fins a eixir a la  carretera de Sansol.
Portal de Castilla per on deixem Los Arcos
Deixem Sansol a la nostra dreta i ja tenim a la vista Torres del Rio. Un ràpid descens ens situa a les portes d'aquesta població. Ara ens toca pujar pels seus costeruts carrers i trobar l'església del Sant Sepulcre, temple octogonal del segle XII que manté una torre adossada que semble es va  utilitzar com a far per guiar els pelegrins que ens van precedir. Deixem enrere el poble per pista i fets uns tres quilometres arribem al santuari de Nuestra Señora del Poyo del segle XVI a tocar de la N-111. Després d'un fort descens el cami s'enganxa a la NA-1110 que no deixa fins a quasi arribar a Viana.
Viana, ajuntament
Les butllofes ja fa estona que m'estan fent difícil caminar, així doncs cerque una farmàcia per comprar uns apòsits i decidim fer una parada per menjar i valorar allò que fer. En acabar de dinar i després de donar un tomb i notar-me alleujat pels nous apòsits li dic al Salva de fer els deu quilòmetres que manquen per arribar a Logroño. El Camí ix de Viana per la carretera deixant aquesta més endavant per apropar-se a l'ermita de la Virgen de las Cuevas, per fer mer curt el camí nosaltres seguim per la carretera obviant el trencall. Passem a tocar d'uns polígons industrials i després de canviar Navarra per La Rioja i fer un llarg tram (almenys a mi m'ho pareix) som a les portes de Logroño a on entrem pel Puente de Piedra.
Logroño, Puente de Piedra,
Des de Viana havíem reservat habitació en una pensió, mig arrossegant-me arribem a la pensió, després d'una reconfortant dutxa, renovar els apòsits i descansar un poquet les cames, eixim a donar un tomb per la ciutat, visitem l'antiga Col·legiata de Santa Maria La Redonda, hui en dia catedral per decisió del papa Juan XXIII, la plaça de l'Ajuntament, restes de les muralles i com no, el carrer Laurel i els seus voltants, equivalent al carrer Estafeta de Pamplona.
Logroño, Carrer Laurel, trobada de peregrins
Evidentment no podem deixar de provar  alguna de les delicatesen que ofereixen els locals. En un d'ells ens trobem a l'Antonio i el seu fill l'Ivan amb els que vam entaular conversa a Los Arcos, ens presentant uns altres peregrins i la fem petar un poquet, ens acomiadem, ja que semble que el cel vol deixar anar un ruixat, (quatre gotes mal comptades), encara que no és massa tard, ens dirigim a la pensió, ja que necessite descansar els peus per estar mig en forma demà. Arribats a la pensió ens agitem donant per finalitzada aquesta segona etapa.