Pàgines

diumenge, 11 d’octubre del 2015

VISITANT LES RODANES (Vilamarxant, Camp del Túria)

Lloc inici caminada:urbanització Mullo de Crusa, Vilamarxant, Camp del Túria
Caminants: Francesc
Data: 11-10-2015
Hora d’inici caminada:07:15:16
Hora d’arribada: 10:53:19
Duració:03:38:03
Alçada punt de sortida: 95 m
Alçada mínima assolida: 95 m
Alçada Màxima assolida: 351 m
Desnivell màxim: 256 m
Ascensió acumulada: 278 m
Descens acumulat:318 m
Guany: 256 m
Distancia recorreguda: 13.813 m
Velocitat mitjana:3.8 km/h (sense descomptar parades).

caminant amb les primeres llums del dia
Feia uns dies que per una cosa o altre, no eixia a caminar ni que fora per alguna de les meues particulars "rutes del colesterol" ahir a la nit ho deixe tot preparat i me'n vaig al llit amb la ferma decisió de llevar-me hui aviat i fer una petita volta. Em lleve i mentre em vaig vestint, pense en on anar, a la fi decidisc fer un tomb per Les Rodanes i pujar dalt la Rodana Gran, ja que el tema de les pujades el tinc molt descuidat últimament.
La Rodana Gran vista des del Camí del Massis
Isc de casa encara en plena foscor i vaig a trobar el Camí de les Plantades, fets els 2,5 interminables quilòmetres de pista asfaltada entre masets i camps de cítrics, arribe al Camí de Bassa Barreta on té l'inici la pista de terra, avance per la pista tranquil·lament mentre veig com es lleva el dia. Quan porte un poquet més de 4 quilòmetres, deixe la pista i agarre la Senda de la Bassa per on comence la pujada que em portara dalt de la Rodana Gran.
Rodana Gran, vèrtex geodèsic
Quan estic arribant dalt de La Rodana, trobe a uns quants del club que venen en sentit contrari, ens saludem i cada qui segueix el seu camí. Arribe dalt, intente fer-me un selfi amb el mòbil però no ho aconseguisc, després de contemplar una estona les vistes de les quals des d'ací es pot gaudir, toca iniciar la baixada, tenia previst baixar fins a les cadenes i pujar a la Lloma del Llentiscle, però pujant he vist que han posat unes cintes per barrar el pas per a la rehabilitació de la zona.
Vilamarxant vist des de La Rodana Gran, al fons La calderona
Canvi de plans i decidisc baixar pel tallafoc, nom que donem a una costeruda i pedregosa senda per on transcorre el PR. faig aquest tram amb molta cura d'on pose els peus i arribat baix trobe que també has posat cintes barrant el pas a les sendes que ixen del PR. Seguisc per aquest en sentit a Bassa Barreta fins a eixir on he deixat el Camí de Bassa Barreta, seguisc per la pista fins a arribar a la bassa, ací sota el pi de Bassa Barreta, menge unes galetes que portava i després d'un glop d'aigua, torne sobre les meues passes.

Trinxeres dreta i part superior del búnquer, esquerra
Desfaig part del camí que he portat fins a arribar a la bifurcació d'on ix la pista que porta a les trinxeres i al búnquer, quan porte fets uns 10,5 quilometres, deixe la pista i agafe una senda que em porta directament al búnquer i a l'inici d'aquest tram de les trinxeres. Vaig resseguint les trinxeres fins que la senda es troba amb el Camí de La Ferradura, la senda segueix a trobar El Clau, però jo agafe la pista asfaltada i done inici altre colp al monòton caminar per asfalt entre masets i cítrics fins a arribar a casa.


1 comentari:

  1. ¡Hola Francesc! El que importa és caminar i fer camí, encara que siga a soles. I tú tens les Rodanes al teu abast. Un bon lloc per passar un matí gaudint de la natura.
    Salutacions.

    ResponElimina