diumenge, 26 de febrer del 2017

DE AGRES A COCENTAINA, AMB PUJADA AL MONTCABRER (Amb Senderistes Les Rodanes)

Lloc inici caminada: Hostal Mariola, Agres, El Comtat, País Valencià
Caminants: 36 (veure crèdits vídeo)
Data: 19-02-2017
Hora d’inici caminada: 08:24:20
Temps en moviment: 3:26:48
Distancia recorreguda: 12632 m
Velocitat mitjana (sense descomptar parades): 1.9 km/h
Velocitat mitjana en moviment: 3.53 km/h
IBP index =93HKG
NOTA: Aquestes dades son les relatives al gruix del grup
Cava Arquejada en l'eixida prèvia (04-02-2017)
Senderistes Les Rodanes teníem programat per a aquest mes de febrer, fer la ruta que eixint d'Agres porta a visitar la Cava Arquejada o Cava Gran i des d'ací, puja fins al cim del Montcabrer i ja des del cim, baixa fins a Cocentaina. Com ja és costum dies abans, un grupet de quatre, portem a terme l'eixida prèvia de reconeixement, aquest colp, comptarem amb la inestimable col·laboració del centre Excursionista Contestà, dos membres del qual, ens feren de guies.
a punt per iniciar la ruta
Diumenge 19 a les 6,30 h som tots al punt de trobada, pugem a l'autocar i posem rumb fins a Agres, arribem i aparquem a tocar de l'Hostal Mariola, faltant 5 m per a dos quarts de nou, donem inici a la caminada creuant el poble fins a arribar a paratge on es troba el llavador i la Font de l'Assut, vist el lloc, i per un tram de fort pendent, arribem a l'àrea recreativa del Convent d'Agres
llavador a tocar de la font de l'Assut
Aquest compta amb taules de pedra i fusta, restaurant i font, iniciem la pujada per l'esquerre del convent, des d'ací podrem veure el Barranc del Molí i la població d'Agres amb la seua fisonomia característica, lliscant-se pel pendent de la muntanya, als mateixos peus del santuari, comença la senda que hem de seguir. Aquesta, prou empinada al principi, s'endinsa en el poblat i ombrívol Barranc de l'Assut.
ambient fantasmagòric degut a la boira
La senda contínua elevant-se, realitzant tot un seguit de sigues sagues per tal d'evitar la incipient erosió i per endolcir el pendent, creuarem una pista forestal que condueix al barranc del Teix d'Agres, però nosaltres seguirem cap amunt, continuem per la senda fins a arribar als voltants del Refugi del Montcabrer del Centre Excursionista d'Alcoi, metres abans, es localitza la Cava del Teix (construïda al s. XVIII), i que a causa de la boira que ens va envaint, ens passa totalment desapercebuda.
Cava de l'Habitació
Aquest punt ofereix una situació privilegiada des d'on sinó fora per la boira, podríem contemplar el Montcabrer, les valls interiors de Mariola, la Cava Gran, i les comarques de la Vall d'Albaida i la Costera, el Benicadell, el pantà de Beniarrés i la Safor al fons, a pocs metres del refugi es troba la cava de l'Habitació que aquesta si, visitem en mig de la boira que crea un ambient fantasmagòric.
Cava Arquejada hui
Ara seguirem per la pista forestal que descendeix en direcció a la Cava Gran (també anomenada Cava Arquejada), símbol màxim d'aquesta serra. Construïda entre els segles XVII i XVIII, va estar en ús fins a principis del s. XX, tornant-se a utilitzar puntualment durant la Guerra Civil. Té 11 m de profunditat i 15 m de diàmetre interior, amb sis arcs d'estil gòtic apuntats en els extrems de l'hexàgon exterior i units en el centre; aquesta estructura sostenia la volta de biga i canyís, rematada amb teula moruna. En el seu interior pot veure's un vigorós teix.

foto de grup aprofitant un clar

Tal com teníem previst, en arribar a la cava i després de fer-li acurada visita, ens disposem a fer el mosset, hui l'oratge no acompanya, així que cadascú, s'aixopluga com millor pot,  això no obstant, el bon humor ho impregna tot, el bon humor i el vi, i el café ben calent, rebaixat amb alguna beguda espirituosa, no fora que tan fort fos perjudicial. En fer la ruta lineal, havíem previst que jo, tornara amb Ricardo altre colp a l'autocar per dirigir-nos cap a Cocentaina.
font del Convent
En acomiadar-nos del grup, dos participants diuen d'agregar-se i tornar amb nosaltres, de pujada, hem trobat que el terra estava molt banyat, cosa que ens fa témer per la baixada, així és que ens ho prenem amb molta tranquil·litat. Sense cap contratemps, arribem al Convent que a diferència d'aquest matí, està ple de cotxes, motos, i gent passejant amunt i avall.
retaule església d'Agres
Creuant el poble per arribar a l'autocar, passem per davant de l'església que és oberta, en algun lloc he llegit que dintre es pot contemplar un impressionant retaule tot fet de fusta, entrem i realment es digne d'admirar. Arribem a on tenim el vehicle aparcat, pugem i eixim a la CV-700 en direcció a Muro, arribats, agafem l'N-340 fins a Cocentaina i aparquem a uns 100 m del restaurant on tenim feta la reserva.

Fins ací, la meua particular visió de la ruta, ara, basant-me en el viscut a la prèvia i a alguns comentaris de la gent, intentaré fer un xicotet resum d'allò que fera la resta del grup. Primer de tot cal dir que demane disculpes pels errors que puga cometre.

Continuara.................

Powered by Wikiloc

1. ¡Hola Francesc! Bonica e interessant ruta de pujada al Montcabrer. Me l'apunte en l'agenda. He pujat al Montcabrer des de Agres i des de Cocentaina, però en falta fer-la unit les dos poblacions com haveu fet vosaltres.
    Salutacions.

1. Hola Emilio!!
      Si soluciones el tema de deixar un vehicle a cada punta, semble que es la opció mes complerta, tal com la va fer el grup, nomes et perds les restes del Mas de Llopis i la seua bonica font. Com anàvem amb autocar, algú, tenia que tornar enrere, i com ja havia fet la prèvia,i amb neu!!! em toca a mi. El grup, va quedar molt satisfet, adolorit, per satisfet.........