diumenge, 4 d’octubre del 2015

CAMINADA PER LA SERRA DE CHIVA AMB EL CLUB DE MONTAÑA DE SIERRA DE CHIVA (Chiva, La Foia de Buyol)

Lloc inici caminada:Camino Fuente de la Umbría, Chiva, La Foia de Bunyol
Caminants: 28  senderistes
Data: 04-10-2015
Hora d’inici caminada: 08:38:38
Duració:03:35:20
Descens acumulat:408 m
Distancia recorreguda: 9.317 m
Velocitat mitjana:2.6 km/h (sense descomptar parades).
el grup a punt de iniciar la caminada
Hui la secció de senderisme del Club Sierra de Chiva feia una de les seues caminades per la serra, dintre dels ja habituals intercanvis entre els dos clubs, ens havien convidat a participar-hi. Tant és així que a dos quarts de huit ens trobem davant del local de la Policia Municipal en Porrina, Miguel Llopis, Jose Peris i jo, pugem al cotxe del Jose i posem rumb envers Chiva on arribem quan encara falten uns quants minuts per a les huit, hora prevista per a eixir, el lloc de trobada és davant de l'estació de la Renfe.
Senda La Campana
A poquet va arribant la gent, salutacions i tràmits burocràtics acomplerts, pugem altre colp als vehicles i tots en fila ens dirigim cap a Fuente Umbría, poc abans d'arribar-hi deixem els vehicles en un entrant de la pista i després de les preceptives fotos de rigor, donem inici a la caminada. Primer fem un poquet més d'un quilòmetre per pista de terra sense pràcticament desnivell. Ací ens desviem per la senda La Campana, que sense avisar, amb traïdoria, inicia una pronunciada pendent. En poquet més de dos quilómetres, salvem un desnivell positiu de quasi 300 m.
Serra de Chiva
El grup s'allarga, ja que no tots podem assolir el mateix ritme, de tant en tant aprofitem les parades i gaudim de les vistes que paguen la pena l'esforç, després dels dos interminables quilòmetres, eixim al Camino de la Nevera per on fem uns poquets metres fins que creuant una cadena i al resguard d'una xicoteta construcció, aprofitem per a fer el mosset. A tocar de l'edifici es troba un arboç ben carregat de fruits dels quals no ens podem estar de degustar-ne uns quants.
es l'hora del mosset
Acabat el mos, reiniciem la marxa desfent uns poquets metres pel Camino de la Nevera que deixem per una no gaire visible senda que ix per la nostra esquerra, aquesta és coneguda com a Senda Bojet, ara ens toca desfer tot el desnivell que hem salvat de pujada i un poquet mes de propina, quan portem fets uns 6,5 km. Arribem al Barranco Grande punt més baix de la caminada, no sense haver deixat a l'esquerra el Pino Mojete, arbre aquest de dimensions més que considerables i al que s'adjudiquen uns quants centenars d'anys.
Senda Bojet
Eixim al Camino del Barranco Viñas per on transitem uns quants metres i alguns, aprofiten per a collir raïm que ha quedat després de la verema. Ara ens desviem pel Camino del Corral Cuñat fins que arribem davant del Pozico Cuñat, ací ens endinsem per una bonica, encara que empinada senda que fent siga sagues va a eixir a tocar d'una edificació feta de pedres i amb taules i bancs amb una petita capelleta que supose que és el Corral de Cuñat restaurat.
Pocico Cuñat
Ara ja només ens queda que fer un poquet mes de mig quilòmetre pel Camino de Fuente Umbría per arribar a on hem deixat els vehicles, després d'uns moments de distesa conversa, ens acomiadem i pujant als vehicles ens dirigim a Chiva primer i nosaltres seguim envers Vilamarxant on arribem sense cap contratemps. Per a mi ha estat una ruta amb una primera part que m'ha fet patir un poquet però vista després d'un reparador descans, ha valgut la pena l'esforç.

1. ¡Hola Francesc! En tan propet que tinc la serra de Xiva, no la tinc gens visitada i pel que veig té llocs interessants.
    Salutacions.

1. Hola Emilio. jo tampoc la tinc gaire visitada, dos o tres eixides amb la gent del club de Xiva i poquet mes, te racons que val la pena visitar, però sobre tot, te pujades, moltes pujades..............., per sort, tot lo que puja, ha de baixar.